۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

عرضه سبد تلفیقی ورق داخلی-وارداتی در بورس کالا به چه صورت خواهد بود؟/ محدودیت گاز در حد سال گذشته، تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه را ۵۰۰ هزار تن کاهش می‌دهد

به گزارش  چیلان ، فولاد مبارکه با ارسال اطلاعیه‌ای به سامانه کدال بورس در مورد عرضه سبد تلفیقی ورق داخلی-وارداتی در بورس کالا و اعمال محدودیت در مصرف گاز در شرکت‌های فولادی شفاف‌سازی کرد.

متن کامل توضیحات شرکت فولاد مبارکه به شرح زیر است:

شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان عرضه کننده عمده ورق‌های فولادی در کشور به منظور تأمین کامل تقاضای بازار، براساس الگوی جدید وزارت صمت اقدام به عرضه سبد تلفیقی ورق داخلی-وارداتی در بورس کالا می‌نماید. ترکیب عرضه با در نظر گرفتن نیاز بازار و مقادیر تولید شرکت فولاد مبارکه و سایر شرکت های تولید کننده در بازار تعیین می گردد. عرضه تلفیقی به نحوی پیش بینی شده که پنج واحد از محل تولیدات شرکت و یک واحد از محل واردات تامین می شود. نرخ پایه عرضه بر اساس میانگین وزنی قیمت پایه عرضه تولیدات شرکت و قیمت تمام شده واردات تعیین خواهد شد و محدودیتی برای رقابت و سقف قیمتی در بورس کالا اعمال نخواهد شد.

در این روش محدودیتی از نظر ابعاد و کیفیت وجود نخواهد داشت و واردات تا حدی که نیاز بازار به طور کامل تأمین شود افزایش خواهد یافت. حداقل مقدار واردات در نظر گرفته شده ۶۰ هزار تن محصولات گرم و ۳۰ هزار تن محصولات سرد می باشد که متناسب با نیاز صنایع پایین دستی و ظرفیت نوردکاران داخلی متغیر خواهد بود. منابع ارزی لازم جهت واردات از محل صادرات شرکت و در صورت نیاز از محل صادرات سایر شرکت های زیر مجموعه ایمیدرو با نرخ سامانه نیما تامین خواهد شد.

همچنین درخصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعمال محدودیت در مصرف گاز در شرکت های فولادی، به اطلاع می‏رساند در حال حاضر برنامه‌‏ای جهت اعمال محدودیت در مصرف گاز به شرکت ابلاغ نشده است؛ ولی چنانچه محدودیتی مشابه سال گذشته اعمال گردد، پیش بینی می‌‏شود تولید فولاد خام حداقل به میزان ۵۰۰ هزار تن کاهش یابد. لازم به ذکر است با برنامه ریزی انجام شده و درصورت کاهش یا توقف احتمالی تولید، مقادیر تولید محصولات نهایی (شامل کلاف گرم و سرد) با کاهش قابل توجهی مواجه نمی شود و در صورت لزوم کسری فولادخام مورد نیاز از محل ذخیره استراتژیک شرکت و یا واردات جبران خواهد شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه