۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، ثبت رکوردهای تولید توسط تعدادی از شرکت‌های زنجیره فولاد بود. تولید کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو در خردادماه رکورد بی‌سابقه ۱ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۰۶ تنی را ثبت کرد. همچنین در۳ماهه اول امسال علاوه بر ثبت رکورد تولید ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۳۷۲ تن کنسانتره در مجتمع معدنی چادرملو که ۸ ،۱۷ درصد نسبت به تولید مدت مشابه سال قبل و ۲۸،۹۴ درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده افزایش داشته است، این مجتمع موفق شد مصرف آب را نیز ۲۱،۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهد.

فولاد خراسان در خرداد ماه موفق به ثبت سه رکورد جدید تولید شد. کارکنان مجتمع فولاد خراسان، در پایان خردادماه موفق شدند بالاترین رکورد تولید گندله را، از ابتدای راه‌اندازی این واحد تاکنون، ثبت کنند و با تولید ۱۹۵هزار و ۷۶۲ تن گندله سنگ آهن، رکورد پیشین تولید در این کارخانه را ۱۱۸۷ تن ارتقا دهند. این در حالی است که رکورد قبلی این ناحیه متعلق به اردیبهشت ماه همین سال بود که ظرف یک ماه بار دیگر ارتقا یافت. کارکنان ناحیه گندله‌سازی همچنین در خردادماه امسال رکورد انبارش و مدیریت تخلیه ماشینی کنسانتره را جا به جا کردند و با تخلیه و انبارش ۹۸۳۳ تن کنسانتره در تاریخ ۳ خردادماه، بالاترین رقم ثبت شده روزانه را در این واحد ثبت کردند. سومین رکورد فولاد خراسان نیز در ناحیه فولادسازی رقم خورد که با تخلیه ۴۰ ذوب در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰، رکورد روزانه قبلی را که مربوط به هفدهم فروردین ماه همین سال بود به میزان یک ذوب افزایش یافت.

همچنین واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت با ثبت سومین رکورد متوالی تولید ماهیانه، بهار ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشت. با تولید ۸۲۱۴۵ تن آهن اسفنجی در خردادماه، رکورد تولید این محصول در واحد احیاء مستقیم فولاد سفیددشت نسبت به آخرین رکورد ثبت شده در اردیبهشت ماه همین سال، به میزان ۱۰۴۵ تن ارتقا یافت. با تولید این میزان محصول در خرداد ماه، علاوه بر ثبت سومین رکورد متوالی در تولید ماهیانه، تولید تجمعی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ این شرکت نیز به میزان ۱۲ درصد مازاد بر برنامه محقق گردید.

مصوبه هفته

سیدرسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت‌وگو با  چیلان  اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته تخصصی فولاد، وزارت صمت با پیشنهاد مشترک انجمن فولاد و نوردکاران برای حل مشکل ارزش پایه صادراتی غیرواقعی مقاطع طویل فولادی موافقت کرد و مقرر شد که با رایزنی با گمرک، ترتیبی اتخاذ شود تا آخرین قیمت صادراتی مندرج در اظهارنامه شرکت‌های بورسی تولیدکننده مقاطع طویل فولادی، مبنای ارزش پایه صادراتی مابقی شرکت‌ها و رفع تعهدات ارزی آن‌ها باشد.

دبیر انجمن فولاد به خبرنگار  چیلان  گفت: متأسفانه ارزش پایه صادراتی مقاطع طویل فولادی در گمرک بر اساس قیمت‌های جهانی درج‌شده در متال بولتن ثبت می‌شد که این امر با توجه پایین‌تر بودن قیمت مقاطع طویل صادراتی ایران، مشکلات عدیده ای را برای واحد‌های نوردی ایجاد کرده بود. درج ارزش پایه صادراتی غیرواقعی، روند بازگشت ارز حاصل از صادرات محصولات طویل را با اختلالاتی مواجه ساخته بود و تعهدات غیرواقعی برای صادرکنندگان مقاطع فولادی ایجاد می‌کرد.

دبیر انجمن فولاد تصریح کرد: در این جلسه که به ریاست معاون معدنی وزارت صنعت و با حضور مدیران شرکتهای بزرگ فولادی و نهادهای نظارتی برگزار شد، انجمن فولاد پیشنهاد مشترکی را به همراه نوردکاران مطرح کرد که مورد موافقت وزارت صمت و سایر اعضای جلسه قرار گرفت. بنا به این پیشنهاد، مقرر شد که آخرین قیمت مندرج در اظهارنامه شرکت‌های بورسی، به‌عنوان ارزش پایه صادراتی مقاطع طویل فولادی محسوب شود و این ارزش پایه مبنای رفع تعهدات ارزی تمام صادرکنندگان مقاطع طویل فولادی باشد. لذا امیدواریم با موافقت گمرک، شاهد حل این معضل و توسعه صادرات مقاطع طویل فولادی و افزایش درآمدهای ارزی کشور کمک کند.

گزارش هفته

تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد ۹.۲ درصدی تولید فولاد خام ایران در دوره ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین تولید فولاد خام ایران در ماه می سال ۲۰۲۱ رشد ۷.۷ درصدی را نسبت به ماه مشابه سال گذشته تجربه کرد. آمارهای «وُرلد استیل» نشان می‌دهد که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان در ماه می سال ۲۰۲۱، تبعات بحران کرونا در صنعت فولاد را پشت سر گذاشته‌اند و تولید فولادشان جهش خیره‌کننده‌ای را در ماه می نسبت به ماه مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

بنا به تازه‌ترین گزارش انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد خام ایران در ماه می سال ۲۰۲۱، ۷.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید. همچنین، ایران در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱، ۱۲.۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرده که در مقایسه به رقم مدت مشابه سال قبل، رشد ۹.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام جهان در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۱، ۸۳۷.۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در ماه می ۲۰۲۱، نسبت به ماه مشابه سال گذشته، رشد تولید فولاد آمریکا ۴۷.۶ درصد، رشد تولید فولاد هند ۴۶.۹ درصد، رشد تولید فولاد ترکیه ۴۲.۴ درصد، رشد تولید فولاد ژاپن ۴۲.۲ درصد، رشد تولید فولاد برزیل ۴۰.۱ درصد و رشد تولید فولاد آلمان ۳۵.۵ درصد بوده است.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #ذوب دانست. در هفته گذشته سهام شرکت ذوب آهن اصفهان با بازدهی ۸.۲ درصدی بالاترین رشد قیمت هفتگی را در میان نمادهای فولادی به خود اختصاص داد.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۲۵۹ هزار و ۹۱۴ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.

ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۴۷۴۵ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه در هفته گذشته از محل فروش محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۳۱۴۰ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به #فولاد مبارکه بود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه