۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

یادداشت نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تأثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت فولاد

 

                                                                                              

 

نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی یادداشتی در بولتن داخلی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (اخبار فولاد) در خصوص تاثیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر قیمت فولاد توضیحاتی ارائه کرد.سلیمانی نوشت: افزایش تعرفه‌های انرژی، برق وگاز و حقوق و دستمزد کارگران رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده فولاد دارد. طبق یک مطالعه میدانی از ابتدای امسال 40 تا 50 درصد تعرفه‌های مربوط به تولید افزایش داشته است. بخش اعظم مساله افزایش قیمت شمش فولادی به افزایش شش تا هفت برابری قیمت انرژی، افزایش قیمت گاز و افزایش حقوق و دستمزد برمی‌گردد که قیمت شمش را بطور خودکار افزایش داده است.

 

متن کامل یادداشت نادر سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به شرح زیر است :

افزایش تعرفه‌های انرژی، برق وگاز و حقوق و دستمزد کارگران رابطه مستقیمی با قیمت تمام شده فولاد دارد. طبق یک مطالعه میدانی از ابتدای امسال ۴۰ تا ۵۰ درصد تعرفه‌های مربوط به تولید افزایش داشته است.

بخش اعظم مساله افزایش قیمت شمش فولادی به افزایش شش تا هفت برابری قیمت انرژی، افزایش قیمت گاز و افزایش حقوق و دستمزد برمی‌گردد که قیمت شمش را بطور خودکار افزایش داده است. با افزایش قیمت تعرفه‌های برق در بخش فولاد به میزان هفت برابر باید انتظار داشت قیمت شمش از ۹۵۰۰ تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کند، خطری که پارسال انجمن تولیدکنندگان فولاد آن را بارها گوشزد کرد.

علاوه بر این، قیمت تمام محصولات زنجیره فولاد از سنگ آهن، کنسانتره، آهن اسفنجی و خود شمش از آغاز سال ۱۴۰۰ روند افزایشی داشته است. قیمت انواع محصولات فولادی در حال حاضر فقط در بازار چین کاهشی شده است ولی قیمت‌ها هنوز در منطقه CIS مقاومت می‌کنند ولی آشکار است روند کاهشی قیمت‌ها در شمش همانند سیر صعودی آن نخواهد بود و کاهش قیمت تدریجی است.

زمانی که شمش ۴۷۰ دلاری به سقف ۷۲۰ دلار می‌رسد و پس از آن وارد مرحله کاهش می‌شود و با ۷۰ دلار کاهش به قیمت ۶۵۰  دلار می‌رسد، اثر فزاینده افزایش قیمت، تمام محصولات فولادی را با خود همراه می‌کند. افزایش قیمت نه فقط بر محصولات فولادی بلکه در بازار هم اثرگذاراست ولی مدتی طول می‌کشد تا خریدار و فروشنده از نظر روانی خودشان را با بازار تطبیق دهند و این تطبیق و تنظیم هم اکنون در بازار قابل مشاهده است.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه