۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

خبر خوب هفته/ انتصاب هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، آغاز عرضه اختصاصی ورق گرم برای تولیدکنندگان ورق سرد بود که گامی مثبت در راستای افزایش تولید ورق سرد و ثبات بازار فولاد کشور است. عرضه اختصاصی ورق گرم برای تولیدکنندگان ورق سرد، مدت‌ها درخواست انجمن فولاد بود و این انجمن اخیراً طی نامه‌ای به وزیر صمت، اجرایی شدن مصوبات مربوط عرضه اختصاصی ورق گرم را خواستار شده بود.

روز سه‌شنبه ششم مهرماه برای نخستین بار عرضه‌ای تحت عنوان «ورق گرم نوردکاران» از سوی شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا صورت گرفت. . پیگیری خبرنگار  چیلان  از منابع موثق نشان می‌دهد که این عرضه، حکم عرضه اختصاصی ورق گرم برای آن دسته از تولیدکنندگان ورق سرد را دارد که پیش از این محصولات تولیدی خود را از طریق بورس کالا عرضه کرده‌اند.

منابع موثق در این مورد به  چیلان  گفتند که طبق دستور وزیر صمت، از این به بعد تا ۶۰ درصد ظرفیت تولیدکنندگان ورق سرد که پیش از این در بورس کالا عرضه داشته‌اند، ورق گرم از سوی فولاد مبارکه به‌صورت اختصاصی عرضه خواهد شد.

نوردکارانی که با استفاده از این عرضه‌های اختصاصی، مواد اولیه خود را خریداری می‌کنند، مکلف‌اند که بیش از ۹۰ درصد ورق گرم خریداری‌شده، ورق سرد در بورس کالا عرضه کنند.

پیش از این، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در تاریخ ۲۰ شهریور طی نامه‌ای به دکتر سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، اجرایی شدن فوری مصوبات مربوط به عرضه اختصاصی ورق گرم برای تولیدکنندگان ورق سرد را خواستار شده بود. پیگیری انجمن فولاد برای عرضه اختصاصی ورق گرم به بیش از یک سال پیش بازمی‌گردد.

انجمن فولاد در نامه خود عنوان کرده بود که عرضه اختصاصی ورق گرم، با جلوگیری از ایجاد تقاضای کاذب و برقراری تناسب بین عرضه و تقاضا، منجر به عدم افزایش بی‌مورد قیمت در معاملات عمومی ورق گرم در بورس کالا می‌شود و به طور سیستماتیک افزایش عرضه ورق سرد و کاهش قیمت آن در بازار را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: عرضه اختصاصی ورق گرم برای تولیدکنندگان ورق سرد آغاز شد

انتصاب هفته

با تصویب هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب و جایگزین حمیدرضا عظیمیان شد.

طیب‌نیا پیش از این در اسفند سال ۱۳۹۹ به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان عضو جدید هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه معرفی شده بود.

عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب آهن، گل گهر و چادرملو و همچنین معاون خرید و امور معدنی شرکت فولاد مبارکه و قائم مقام مدیرعامل ذوب آهن از جمله سوابق محمدیاسر طیب‌نیا به شمار می‌رود. وی سابقه ۲۰ سال خدمت در صنعت فولاد داشته است و از مدیران خوشنام این حوزه به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل جدید فولاد مبارکه معرفی شد

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۴۴۴ هزار و ۵۶ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۸۰۹۶ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه اصفهان در هفته گذشته از محل فروش محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۵۸۸۳ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به #فولاد مبارکه اصفهان بود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه