۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

«گزارش ویژه چیلان» از صنعت فولاد در هفته‌ای که گذشت: خبر خوب هفته/ خبر مهم هفته/ انتصابات هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا

خبر خوب هفته

خبر خوب هفته گذشته، عبور تولید کنسانتره در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در روز ۲۴ شهریور از مرز ۶ میلیون تن بود و بدین‌ترتیب این شرکت گامی بزرگ در راستای ثبت بالاترین رکورد تولید سالیانه کنسانتره در سال جاری برداشت.

مهندس حمید جهانی مدیر مجتمع معدنی چادرملو در این مورد گفت: میزان تولید کنسانتره در این مجتمع در روز چهارشنبه مورخ ۲۴ شهریور از مرز ۶ میلیون تن عبور کرد و افتخار جدیدی که در تاریخ فعالیت این مجتمع بی‌نظیر است به ثبت رسید. میزان بارگیری کنسانتره به مقصد فولاد سازان بزرگ کشور نیز به میزان ۶,۱۳۳,۷۵۸ تن رسیده است و این بدین معناست که در طی این دوره کلیه تولیدات و انبارهای کنسانتره، حمل و به فروش رسیده است.

خبر مهم هفته

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی ضمن تشریح خسارات‌های وارده به صنعت فولاد کشور به خاطر قطعی برق واحدهای فولادی، پیشنهاد شش‌گانه خود برای جبران بخشی از خسارت‌های واردشده به این صنعت به دلیل محدودیت‌های برق را ارائه داد.

انجمن فولاد به شورای عالی امنیت ملی نوشته است که تا لحظه نگارش این نامه، خاموشی‌های برق باعث از دست رفتن حداقل ۸۲ روز کامل تولید صنعت فولاد از ابتدای سال جاری شده که زیان مستقیم ناشی از این توقف تولید برای اقتصاد ملی بالغ بر ۶ میلیارد دلار است و ۳۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به‌طور کامل از دست رفته یا محدود شده است.

انجمن فولاد درخواست کرده است که گاز صنایع فولاد در فصول پاییز و زمستان قطع نشود، و بازپرداخت تسهیلات اخذشده توسط شرکت‌های زنجیره، پرداخت اقساط مالیاتی و سایر دیون دولتی تولیدکنندگان فولاد، به مدت ۶ ماه امهال شود. انجمن فولاد همچنین بخشودگی جرایم برخی از شرکت‌های فولادی به سازمان تعزیرات و امهال بازپرداخت قبوض برق شرکت‌های فولادی به مدت ۶ ماه و پرداخت حق دیماند عدم تامین برق به این شرکت‌ها به‌صورت فوری را خواستار شده است.

بیشتر بخوانید: پیشنهادات فولادسازان برای جبران خسارات قطعی برق

انتصابات هفته

در هفته گذشته، طی احکام جداگانه‏‏‌ای از سوی سیدرضا فاطمی‌امین وزیر «صمت» چهار انتصاب جدید در این وزارتخانه اتفاق افتاد. بر این اساس سیدمهدی نیازی، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت صمت شد. وی پیش از این دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بود. سیدرضا فاطمی‌امین در حکمی دیگر صدیف بیک‏‏‌زاده را به سمت سرپرست معاونت بازرگانی داخلی منصوب کرد. وی پیش از این مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی بود. بر اساس دیگر احکام وزیر صمت، علی نبوی، دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت‌های و موسسات غیر‌حاکمیتی تحت پوشش وزارت و یونس سلمانی، مدیرکل دفتر اموراقتصادی و سیاست‏‏‌های تجاری شد.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #فنورد دانست. در هفته گذشته سهام شرکت نورد و تولید قطعات فولادی با بازدهی ۶.۷ درصدی بالاترین رشد قیمت هفتگی را در میان نمادهای فولادی به خود اختصاص داد.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۶۱ هزار و ۶۳۷ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه اصفهان در هفته گذشته از محل فروش محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۸۴۸ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به #فولاد مبارکه اصفهان بود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه