۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

تحقیق و تفحص پیچیده شد/مشکل شرکت های دولتی، انتصابات غلط است؟

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان  با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با طرح تحقیق و تفحص از ایمیدرو در حوزه فولاد افزود: اطلاعات زیادی درباره تحقیق و تفحص مجلس از صنعت فولاد ندارم اما در مجموع این کار اقدام مثبتی برای شفاف سازی لایه های مدیریتی در صنایع فولادسازی بویژه صنایع فولاد سازی دولتی است.

وی تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولادسازی دولتی مبارکه را بسیار پیچیده خواند و ادامه داد: فولادمبارکه از شرکت هایی است که تشکیلات اداری آن بسیار زیاد و متعدد است و بنظر می رسد امکان تحقیق و تفحص همه جانبه از آن وجود ندارد و از انجا که  انتصابات در این شرکت دولتی از بالادست صورت می گیرد، تحقیق و تفحص فقط می تواند در یک مقطع زمانی مشخص به نتیجه برسد.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد تصریح کرد: تحقیق  و تفحص در هر ارگان و نهادی حتی در بخش خصوصی هم اقدامی سنجیده و مناسب است زیرا موجب شفافیت و تشخیص معایب و ایرادها می شود.

حجتی تحقیق و تفحص در بخش خصوصی فولادسازی را با تحقیق و تفحص در بخش های دولتی متفاوت دانست و گفت: بررسی عملکرد بخش خصوصی با بخش های دولتی متفاوت است چون مدیرعامل بخش خصوصی صاحب کاراست و در باره تمام مسائل مرتبط با کار تصمیم نهایی را می گیرد ولی در سیستم دولتی انتصابات مدیران عامل به شرایط و افراد بالادست مربوط است و در نتیجه سیاستگذار به مفهومی که در بخش خصوصی وجود دارد نیست.

وی تفحص در بخش خصوصی را هم ضروری خواند و افزود: افرادی که در بخش خصوصی شاغل هستند ممکن است تخلفاتی در حوزه فعالیت خود داشته باشند که تحقیق و تفحص می تواند معیار فعالیت ها و اقدامات را مشخص ، واضح و شفاف کند.

بررسی گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان چهارم مرداد در دستور کار مجلس قرار گرفت. رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، همان روز در گفتگو با فولادبان اعلا کرد گزارش تحقیق و تفحص پارلمان از فولاد مبارکه به احتمال زیاد تا دو هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت و منتشر خواهد شد. مصطفی طاهری افزود: نمایندگان با ۱۵۳ رای موافق ، ۵۳ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۲۷ ماخوذه با تقاضای تحقیق و تفحص از این شرکت‌ها موافقت کردند.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه