۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

روند نزولی کامودیتی‌ها به تدریج متوقف می‌شود / تغییر رنگ قرمز به سبز در بازار کامودیتی‌ها

رحیم کریمی در گفتگو با فولادبان در خصوص بازار سرمایه بیان کرد: بورس پس از اردیبهشت‌ماه تحت تأثیر برخی از عوامل، روند اصلاحی را در پیش گرفت که از لحاظ قیمتی در سهم‌های کوچک و بزرگی که کاهش قیمت داشتند، نتوانست تأثیر زیادی در شاخص بگذارد، چرا که اصلاح زیادی را نسبت به بهمن‌ماه تجربه نکرد.

وی در مورد عوامل موثر در روند بازار سرمایه عنوان کرد: در حال حاضر از عوامل مهمی که توانسته بورس را تحت تأثیر قرار دهد، می‌توان به اختلافات موجود در مسائل سیاسی نظیر برجام اشاره کرد، چرا که قطع به یکباره مذاکرات، تأثیر بسزایی در رشد قیمت دلار، افزایش تورم و… ایجاد کرد. در این راستا به نظر می‌رسد خبری که چهارشنبه هفته گذشته در خصوص ازسرگیری مذاکرات به گوش رسید، روند مثبتی در بورس و اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین طی چند ماه اخیر، با افزایش نرخ بهره بین بانکی به مرور بورس تأثیر منفی گرفت و در حال حاضر کاهش ارزش معاملات نیز در این موضوع موثر واقع شد، به گونه‌ای که شاهد خروج نقدینگی و ورود آنها به برخی از صندوق‌ها و بازارهای موازی هستیم. در واقع با توجه به اخباری که از بازار طلا، مسکن، سکه و… به گوش رسیده، می‌توان گفت ظاهرا بخشی از نقدینگی سرگردان وارد این حوزه‌ها شده که البته برای شرایط فعلی اقتصاد، زیاد جالب نیست.

کریمی با اشاره به جلسه رئیس سازمان بورس و بانک مرکزی گفت: در هفته گذشته پس از صحبت‌های عشقی، رئیس سازمان بورس و صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی طی دو مرحله وارد روند کاهشی شد. در واقع کاهش مداوم نرخ بهره و اخبار مثبت از برجام می‌تواند تأثیرات خوبی در بازار سرمایه و اقتصاد کشور داشته باشد، به گونه‌ای که به تدریج شاهد افزایش ارزش معاملات خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات هفته پیش‌رو، بازار سرمایه در صنعت پتروشیمی و پالایشی روند متعادلی را در پیش می‌گیرد و در واقع با توجه به کاهش قیمت‌ها در صنایع، هر اتفاق مثبتی می‌تواند خبر خوبی باشد که به تدریج صعود آنها را تضمین خواهد کرد.

کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در روزهای اخیر، با افزایش نرخ بهره بین بانکی در آمریکا کامودیتی‌ها روند نزولی را به همراه داشتند و این کاهش در چند ماه گذشته تداوم یافته است. به طور مثال قیمت جهانی محصولات کامودیتی از محدوده ۱۰ هزار دلار به ۷ هزار دلار افت پیدا کرد که البته این روند در حال توقف است، چرا که بورس به نوعی افزایش نرخ بهره را پیشخور کرده بود. بنابراین می‌توان گفت در کوتاه مدت از ابتدای شهریور ماه و در بلند مدت از نیمه دوم مهر ماه، بازار سرمایه متعادل خواهد شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه