۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

روند قیمت فولاد صادراتی ایران/ افزایش قیمت شمش صادراتی با شوک برق و افزایش تقاضای مشتریان چینی

به گزارش  چیلان ، قیمت‌های منتشرشده توسط متال بولتن نشان می‌دهد که قیمت فوبِ اسلب صادراتی ایران در هفته گذشته تغییری نداشت و اسلب در قیمت ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. در هفته گذشته، قیمت فوبِ بیلت صادراتی ایران در بنادر کشور ۶۳۸ تا ۶۴۵ دلار به ازای هر تن بود که میانگین این قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های ۲۳ تیر، افزایش ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

محدودیت‌های اعمال‌شده برای مصرف برق توسط فولادسازان ایرانی باعث کاهش تولید و کاهش معاملات در بازارهای صادراتی ایران شده و کاهش در دسترس بودن شمش صادراتی ایران، در کنار افزایش تقاضا از سوی بازار چین، افزایش قیمت شمش فولادی ایران در دو هفته اخیر را درپی داشته است.

یک فولادساز بزرگ ایرانی به متال بولتن گفته است: «ما که پیش از این روزانه ۱۰ هزار تن فولاد تولید می‌کردیم، الان (با محدودیت‌های مصرف برق) تنها روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تن تولید فولاد داریم و سفارشات جدید را در حال حاضر نمی‌پذیریم و تنها برای تأمین سفارشات اسلب که از قبل داشته‌ایم، تولید می‌کنیم».

گرچه گزارش‌ها نشان از افزایش قیمت شمش فولادی صادراتی ایران با «شوک برق» دارد، اما نکته نگران‌کننده این است که با کاهش شدید تولید، از حجم صادرات فولاد ایران کاسته شده که تداوم این امر علاوه بر صنعت فولاد کشور، برای ثبات قیمت‌ها در بازار ارز نیز می‌تواند نگران‌کننده باشد.

 

                                                                                                           

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه