۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

قیمت نورد گرم فولادی در بازار چین افزایشی شد

قیمت نورد گرم فولادی داخلی چین در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر افزایش یافت. این افزایش در پی انتشار اخبار مبنی بر عرضه محدود برق در چین اتفاق افتاد. همچنین عجله دولت های محلی برای دستیابی به اهداف مصرف انرژی بر میزان تولید فولاد تأثیر گذاشته است که باعث ایجاد روند بهبودی در قیمت کویل نورد گرم فولادی شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرتان پرس، با توجه به کمبود برق و اهداف سالانه کاهش مصرف انرژی در چین، برخی کارخانه ها تامین برق بخش های پر مصرف خود را کاهش داده اند. این امر باعث کاهش عرضه محصولات فولادی و افزایش قیمت های آن به ویژه در مورد کویل نورد گرم فولادی چین شده است.

قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر افزایش یافت. این افزایش در پی انتشار اخبار مبنی بر عرضه محدود برق در چین اتفاق افتاد. همچنین عجله دولت های محلی برای دستیابی به اهداف مصرف انرژی بر میزان تولید فولاد تأثیر گذاشته است که باعث ایجاد روند بهبودی در قیمت  کویل نورد گرم فولادی شد.

*** کویل نورد گرم فولادی داخلی

ارزیابی روزانه Fastmarkets نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در شرق چین (شانگهای) در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر در محدوده ۵۷۰۰-۵۷۵۰ یوان (۸۸۲-۸۹۰ دلار) به ازای هر تن بود. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین نسبت به روز قبل ۲۰-۳۰ یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

فعالان بازار گزارش دادند بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در بورس آتی شانگهای در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر پس از دو روز متوالی خسارت قابل توجه در پایان هفته گذشته، از پایین ترین سطح خود در ماه گذشته یعنی ۵۴۲۱ یوان به ازای هر تن بازگشت و افزایش یافت.

در این میان متال بولتن گزارش داد در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر بیش از ۱۰ استان چین به منظور کاهش کمبود برق و یا به عنوان بخشی از تلاش برای دستیابی به اهداف سالانه خود برای کاهش مصرف انرژی تا پایان سال، تامین برق بخش های پرمصرف خود از جمله فولاد را قطع یا محدود کرده اند.

چندین منبع خبری گزارش دادند در تانگشان که قطب فولادسازی چین در استان هبی شمالی است ، منبع تغذیه اپراتورهای کوره بلند در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. این در حالی است که طبق گزارشات ارائه دهنده اطلاعات محلی به نوردکاران گفته شده عملیات خود را از روز دوشنبه تا اطلاع بعدی متوقف کنند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی ، شرکت آهن و فولاد آنشان مستقر در استان لیائونینگ همچنین قصد دارد خط نورد گرم برای محصولات فولادی دارای ضخامت ۱٫۵۸۰ میلیمتری خود را از ۲۷ سپتامبر تا ۲۴ نوامبر تحت تعمیر قرار دهد.

یک تحلیلگر مستقر در پکن در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر نقل کرد که کاهش شدید تولید از قیمت فولاد در طول روز پشتیبانی می کند.

یک معامله گر مستقر در شانگهای در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر اعلام کرد که کم شدن عرضه به همراه بهبود پیش بینی شده تقاضا پس از روز ملی چین ، احتمالاً قیمتهای قطعی را پس از تعطیلات عمومی ۱ تا ۷ اکتبر ، تقویت می کند.

در همین حال متال بولتن گزارش داد که با وجود اینکه چین در آستانه نزدیک شدن به تعطیلات به سر می برد ، اما معاملات در بازار کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر ضعیف باقی ماند. معامله گران اعلام کردند که نشانه هایی از ذخیره سازی محصولات فولادی قبل از تعطیلات مشاهده نمی شود. این در حالی است که خریداران نقل کردند در خرید کویل نورد گرم فولادی داخلی چین پس از افزایش قیمت محتاط هستند.

*** صادرات کویل نورد گرم

طبق ارزیابی روزانه Fastmarkets  شاخص کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر در محدوده ۹۰۹٫۱۹ دلار در هر تن فوب چین قیمت گذاری شد. این در حالی است که شاخص کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین نسبت به روز قبل ۱٫۵۱ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین فعالان بازار گزارش دادند فعالیت تجاری کمی در بخش صادرات کویل نورد گرم فولادی چین در طول روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر انجام شده است.

به نقل از چندین منبع خبری اکثر مراکز تجاری پیشنهادات خود را در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی نوع SS۴۰۰  در محدوده ۹۰۰-۹۲۰ دلار به ازای هر تن فوب چین ثابت نگه داشته اند. منابع بازار نیز قیمتهای قابل اجرا برای کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین را در این سطوح نشان دادند.

تحلیل گران صنعت اعلام کردند که در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر پیشنهادات کارخانه ها با کاهش مداوم تولید و با توجه به این واقعیت که پکن صادرات را تشویق نمی کند، کمیاب باقی ماند . در نتیجه این امر کارخانه ها را مجبور کرد که تخصیص صادرات خود را محدود کنند.

یک منبع خبری مستقر در شانگهای در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر نقل کرد که یک کارخانه بزرگ در شمال چین صادرات خود را از اول اکتبر پس از مذاکره با مقامات مرکزی چین متوقف خواهد کرد.

*** زمزمه های بازار

یک بازرگان مستقر در شانگهای در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر بیان کرد: “محدودیت شدید عرضه و تولید برق باعث کاهش تولید محصولات فولادی در کارخانه های چین شده و قیمت محصولات فولادی چین را تقویت کرده است. اما باید توجه داشت که این امر جذابیت کویل نورد گرم فولادی چین را در بازار بین المللی خدشه دار کرده است. در همین حال ، به نقل از متال بولتن قیمت های قابل اجرا برای کویل نورد گرم فولادی هند به کمتر از ۹۰۰ دلار در هر تن CFR ویتنام رسیده است. این در حالی است که به گفته منابع خبری تقاضای کویل نورد گرم فولادی تحت تاثیر همه گیری ویروس کووید -۱۹ باقی مانده است. “

*** بورس آتی شانگهای در مورد کویل نورد گرم فولادی

فعالان بازار گزارش دادند بیشترین قرارداد کویل نورد گرم فولادی مربوط به ماه ژانویه در روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر با قیمت ۵۵۹۲ یوان به ازای هر تن به پایان رسید. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی نسبت به قیمت پایانی در روز جمعه گذشته ۸۱ یوان به ازای هر تن افزایش یافته است.

*** تحلیل میانگین قیمت های کویل نورد گرم فولادی در ماه های گذشته

تحلیل گران بازار خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی چین در ماه ژوئن برابر ۵۴۷۹٫۲۹ ، در ماه ژوئیه برابر ۵۷۹۵٫۹۱ و در ماه آگوست برابر ۵۷۳۷٫۲۷ یوان در هر تن درب  کارخانه های چین شرقی بود که در روز  دوشنبه ۲۷ سپتامبر به ۵۷۲۵ یوان در هر تن ex-whs چین شرقی رسید.

طبق ارزیابی فعالان بازار میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی صادراتی چین در ماه ژوئن برابر ۸۹۵٫۰۵ ، در ماه ژوئیه برابر ۸۹۹٫۹۰ و در ماه آگوست برابر ۹۱۷٫۲۶ یوان در هر تن فوب چین بود که در روز  دوشنبه ۲۷ سپتامبر به ۹۰۹٫۱۹ یوان در هر تن فوب چین رسید.

  •  

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه