۰۲۱-​​​​​​​55445660

۰۲۱-55445868

دفتر مرکزی :تهران، بزرگراه آزادگان مجتمع آهن مکان فاز ده مرکزی پلاک ​​​​​​​2255
​​​​​​

درخواست تماس

واحد تولیدی : خیابان رجایی جنوب خیابان تراسفور کوچه سوم پلاک 15


​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

​عضو انجمن ملی فولاد

خبر خوب هفته/ نامه هفته/ بهترین نماد فولادی هفته/ پردرآمدترین شرکت فولادی هفته/ معاملات فولاد در بورس کالا

خبر خوب هفته گذشته، امضای تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط شرکت‌های فولادی و صنایع معدنی بود. پس از تابستانی داغ که قطعی برق شوک بزرگی را به شرکت‌های فولادی وارد کرد، تفاهم‌نامه همکاری وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه ایجاد حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق احداث نیروگاه جدید و تکمیل سیکل نیروگاه‌های موجود توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی با حضور وزرای این دو وزارتخانه در روز ۱۹ مهرماه امضا شد.

در این تفاهم‌نامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق شرکت‌های فولادی و معدنی نسبت به سرمایه‌گذاری و ایجاد ظرفیت‌های جدید نیروگاهی تا قبل از تابستان ۱۴۰۳ پس از زمان صدور تمامی مجوزها و قراردادهای مورد نیاز اقدام خواهد کرد. اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد نیروگاه‌های جدید اختصاصی است. سرمایه‌گذاران مجاز به انتخاب مناسب‌ترین گزینه سرمایه‌گذاری هستند. طبق تفاهم‌نامه، تمامی مجوزهای مورد نیاز احداث نیروگاه اعم از محیط زیست، آب، اتصال به شبکه سوخت و غیره توسط وزارت نیرو و با همکاری وزارت صمت و سرمایه‌گذاران در زمان حداکثر دو ماه اخذ می‌شود. وزارت نیرو نیز نسبت به اخذ مصوبه تخصیص سوخت این نیروگاه‌ها مطابق با تعرفه سوخت نیروگاهی از کمیته سوخت وزارت نفت طی مدت یک ماه اقدام می‌کند.

لیست شرکت‌های سرمایه گذار در طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط شرکت‌های فولادی و معدنی به شرح زیر است: شرکت فولاد مبارکه؛ شرکت ملی صنایع مس ایران؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر؛ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛ شرکت فولاد خوزستان؛ شرکت آلومینیوم ایران؛ شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات؛ شرکت آلومینای ایران؛ شرکت مجتمع آلومینیوم جنوب؛ شرکت فولاد کاوه جنوب؛ شرکت فولاد هرمزگان؛ شرکت تلاشگران صنعتی و معدنی لامرد پارسیان؛ شرکت توسعه صنایع انرژی بر پارسیان جنوب؛ شرکت فولاد سترک پارس شرق منطقه آزاد چابهار؛ شرکت آلومینیوم المهدی؛ شرکت مهندسی توسعه آب آسیا.

فاطمی امین وزیر صمت امضا و اجرای این تفاهم‌نامه در جهت تامین برق و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی را امیدبخش دانست و گفت: احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود. وی احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق دانست و گفت: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده‌ایم که یکی از اهرم‌های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.

نامه هفته

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه‌ای به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، خواستار بازنگری در پرونده‌های تعزیراتی شرکت‌های فولادی شد.

انجمن فولاد در این نامه استدلال کرده که تعدد بیش از حد بخشنامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در بازار فولاد در چند سال گذشته که گاهاً با یکدیگر متناقض هم بوده‌اند، موجب سردرگمی واحدهای تولیدی شده است.

ین انجمن همچنین عنوان کرده که تعیین غیرکارشناسی کف عرضه‌ها در بورس کالا، که عدم معامله بیش از ۴۵ درصد شمش و ۶۷ درصد مقاطع طویل عرضه شده گواه آن است، موجب شده تا برخی واحدهای خوشنام فولادی برای نخستین بار درگیر پرونده‌های تعزیراتی شوند که این امر موجب مختل شدن روند تولید در کارخانجات تولیدکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش تولید و صادرات و ارزآوری فولاد کشور بیانجامد.

بهترین نماد فولادی هفته

بهترین نماد فولادی بازار سهام در هفته گذشته را باید #فولاژ دانست. در هفته گذشته سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران با بازدهی ۱.۶ درصدی بالاترین رشد قیمت هفتگی را در میان نمادهای فولادی به خود اختصاص داد.

عرضه‌های فولادی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت ۱۸۲ هزار و ۲۷۹ تن، انواع شمش و محصولات فولادی در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. ارزش کل معاملات فولاد در بورس کالا در هفته گذشته ۲۸۲۳ میلیارد تومان بود.

فولاد مبارکه اصفهان در هفته گذشته از محل فروش محصولات خود در بورس کالا، درآمد ۶۳۲ میلیارد تومانی به‌دست آورد. از میان تمام شرکت‌های فولادی، بیشترین ارزش فروش محصولات در بورس کالا در هفته گذشته متعلق به #فولاد مبارکه اصفهان بود.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

​شرکت صنعت ورق الغدیر پارس

عرضه انحصاری ورق اسپیره ( درجه 2 ) بیش از دو هزار تن در ماه